აღმოაჩინე შენთვის საჭირო ვიტამინები

აღმოაჩინე შენთვის საჭირო ვიტამინები

Holland & Barrett Georgia

ვიტამინები სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია ორგანიზმისთვის, ორგანიზმი მათ გარეშე ვერ ფუნქციონირებს სწორად.

ყველა ვიტამინს ორგანიზმი ვერ გამოიმუშავებს, ამიტომ ისინი უნდა მივიღოთ საკვების  საშუალებით.

თუმცა საუკეთესო, დაბალანსებული დიეტითაც კი, ყოველთვის არ არის შესაძლებელი ჩვენი სხეულის საუკეთესო ფუნქციონირებისთვის საჭირო ვიტამინების საკმარისი მიღება.

რატომ იღებენ ადამიანები ვიტამინებს?

მილიონობით ადამიანი მთელს მსოფლიოში იღებს ვიტამინებს, რათა შეავსოს მათი დონე და ხელი შეუწყოს ოპტიმალურ ჯანმრთელობას.

მნიშვნელოვანია გვახსოვდეს, რომ არ არსებობს დაბალანსებული დიეტის ჩანაცვლება, რომელიც მოიცავს მრავალფეროვან ხილს, ბოსტნეულს, პარკოსნებს, ჯანსაღ ცხიმებს და მარცვლეულს. სინამდვილეში, სიტყვა "დამატება" ნიშნავს დამატებას და გაძლიერებას და არა ჩანაცვლებას.

თქვენ ყველაზე კარგად იცნობთ თქვენს სხეულს, ამიტომ ყურადღება მიაქციეთ იმ ნიშნებს, რომლებიც შეიძლბა მიუთითებდეს რომელიმე ვიტამინის ნაკლებობაზე.

გამოფიტული, მშრალი თმა, კანი და ფრჩხილები.

თმა, კანი და ფრჩხილები საერთო ჯანმრთელობის კარგი მაჩვენებელია. კანის, თმისა და ფრჩხილებისთვის საუკეთესო ვიტამინებია:

  • B ჯგუფის ვიტამინები - B ჯგუფის ვიტამინები თმის ზრდისთვის ყველაზე ცნობილ ვიტამინებს შორისაა და ხელს უწყობს ნორმალური თმისა და კანის შენარჩუნებას. რიბოფლავინი (ასევე ცნობილია როგორც ვიტამინი B2), ბიოტინი (ვიტამინი B7), ფოლიუმის მჟავა (ვიტამინი B9) და ვიტამინი B12 არის რეკომენდებული ვიტამინები თმის ცვენის დროს.
  • ვიტამინი A – A ვიტამინის ორივე ტიპი (რეტინოიდები და კაროტინოიდები) ღვიძლის მიერ რეტინოლად გარდაიქმნება. რეტინოლი ხელს უწყობს ნორმალური კანის შენარჩუნებას და ზრდის მის სიმკვრივეს.
  • ვიტამინი C - აუცილებელია კოლაგენის წარმოებისთვის, რომელიც უხვად გვხვდება ჩვენს თმაში, კანში, ფრჩხილებში.
  • სელენი არის ანტიოქსიდანტი, რომელიც ეხმარება ორგანიზმის უჯრედების დაცვას თავისუფალი რადიკალებისგან და ოქსიდაციური სტრესისგან, რამაც შეიძლება გამოიწვიოს სუსტი, გამოფიტული და უსიცოცხლო თმა, კანი და ფრჩხილები. ზოგიერთი ადამიანი იღებს სელენს, როგორც მულტივიტამინის კომპლექსის ნაწილს სხვა ვიტამინებთან ერთად, ასევე ბიოტინთან და თუთიასთან ერთად ნორმალური თმის შენარჩუნების მიზნით.

ამინდის გავლენის ქვეშ ხართ?

ეს შეიძლება იყოს დასუსტებული იმუნური სისტემის ნიშანი. იმუნური სისტემის ფუნქციონირებისთვის საუკეთესო დანამატებია:

  • ვიტამინი C- ხელს უწყობს თქვენს იმუნიტეტს და იცავს ოქსიდაციური სტრესისგან.
  • D ვიტამინი - ასევე კარგად არის ცნობილი, რომ მხარს უჭერს იმუნური სისტემის ნორმალურ ფუნქციონირებას, მისი დეფიციტი კი თქვენ სხეულს დაუცველს ხდის.
  • კალციუმი არის აუცილებელი მინერალი, რომელსაც მნიშვნელოვანი როლი აქვს იმუნიტეტში. "საწყისი გამომწვევი ჩვენი იმუნური პასუხის შეხორცებაზე", თუ აღმოაჩენთ, რომ თქვენი კანი ნელა ხორცდება, შეიძლება დაგჭირდეთ მეტი კალციუმი.

განიცდით აუხსნელ დაღლილობას?

  • რკინა - არსებობს შანსი, რომ ამ არსებითი მინერალის ნაკლებობა გქონდეთ. რკინადეფიციტური ანემიის რისკები იზრდება თუ ვეგანი, ვეგეტარიანელი, ორსული ან მენსტრუაციის მქონე ხართ. რკინა შედის ფერმენტების შემადგენლობაში კომპლექსის სახით, რომელსაც უწოდებენ ჰემს. კერძოდ კი, ეს კომპლექსი არის ჰემოგლობინის შემადგენლობაში — უმნიშვნელოვანეს ცილაში, რომელიც უზრუნველყოფს ჟანგბადის ტრანსპორტირებას სისხლიდან ორგანიზმის ყველა ორგანომდე. და სწორედ ის აძლევს სისხლს დამახასიათებელ წითელ ფერს.
  • ვიტამინი B12 - ენერგიის ნაკლებობა ვიტამინის B12 დეფიციტის ერთ-ერთი პირველი ნიშანია. მიუხედავად იმისა, რომ იშვიათია ჯანმრთელ ახალგაზრდებში, ეს საკმაოდ ხშირია ხანდაზმულებში, რაც გვხვდება 10-დან 1 შემთხვევაში 75 წლის ან უფროსი ასაკის ადამიანზე. ვეგანებმა ასევე უნდა განიხილონ B12 დანამატი, თუ ისინი ენერგიის მომატებას ცდილობენ.

წონის კლება გიჭირთ?

მიუხედავად იმისა, რომ წონის დაკლება არც ისე მარტივია, როგორც ვიტამინების მიღება, არსებობს ვიტამინები და მინერალები, რომლებიც დაგეხმარებათ ამ პრობლემის მოგვარებაში.

  • ვიტამინი D არის ალბათ ერთ-ერთი საუკეთესო ვიტამინი წონის დაკლებისთვის. D ვიტამინის დეფიციტს აქვს არასასურველი წონის მომატება, როგორც გვერდითი ეფექტი.
  • კალციუმი, ისევე როგორც სასიცოცხლო მნიშვნელობისაა ჯანსაღი ძვლებისთვის, კვლევებმა აჩვენა, რომ D ვიტამინთან ერთად მიღებული კალციუმი ხელს უწყობს მეტაბოლიზმის სტაბილურობას და სისხლში შაქრის კონტროლს, რაც იწვევს წონის დაკლებას დიეტის დროს.