გამართული მიკრობიომი- წონის კლების გასაღები

გამართული მიკრობიომი- წონის კლების გასაღები

Holland & Barrett Georgia

ნაწლავის ჯანმრთელობა და წონის დაკლება ერთმანეთთან დაკავშირებული თემებია. უახლესი კვლევები აჩვენებს, რომ საჭმლის მომნელებელი სისტემის ჯანმრთელობა არა მხოლოდ  ჯანმრთელობის გასაღებია, არამედ წონის დაკლების საიდუმლოებაცაა.

რას აკეთებენ ბაქტერიაბი კუჭ-ნაწლავში?

კუჭ-ნაწლავში ბინადრობს ასობით, ათასობით ბაქტერია, რომელთა უმრავლესობა სასარგებლოა, თუმცა არ გამოგვრჩეს მეორე ნახევარიც, „ცუდი“ ბაქტერიები, რომლებიც ხელს უწყობენ სხვადასხვა გართულებების წარმოქმნას.

სასარგებლო ბაქტერიები უზრუნველყოფენ საჭმლის მონელებას, აუცილებელი საკვები ნივთიერებების, ფერმენტებისა და ჰორმონების წარმოქმნას, მეტაბოლიზმის ჯანსაღ ფუნქციონირებას და რაც მთავარია გეხმარებათ ვირუსებთან ბრძოლაში, სასარგებლო ბაქტერიები აძლიერებს იმუნურ სისტემას. მაგრამ მათ ამ ყველაფრის უზრუნველყოფა შეუძლიათ მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ თქვენი მიკრობიომი დაბალანსებულია. თუ ასე არ არის, მაშინ შეიძლება ისეთი პრობლემების წინაშე დადგეთ როგორიცაა: დაბალი განწყობა, ცუდი იმუნიტეტი და წონის მომატება.

ნაწლავის ჯანმრთელობა და წონის კორექცია 

ნაწლავების კვლევის ერთ–ერთი მთავარი სფეროა ფოკუსირება წონის დაკლებაზე.  კვლევის ჩატარების შემდეგ აღმოჩნდა რომ ნორმალური წონის ადამინს გაცილებით მდიდარი მიკრობიუმი აქვს ვიდრე სიმსუქნისკენ მიდრეკილს. სასარგებლო ბაქტერიებს შეუძლიათ შეცვალონ ცხიმის შენახვის გზა და სისხლში გლუკოზის დონის ბალანსირება. ნაწლავის ჯანმრთელობის გაუმჯობესების და წონის დაკლების მიზნით თქვენ უბრალოდ უნდა დააბალანსოთ სასარგებლო ბაქტერიების რაოდენობა. 

საჭმლის მომნელებელ სისტემაში კარგი ბაქტერიების რაოდენობისა და მრავალფეროვნების გაზრდა: 

სტრესის შემცირება

კვლევებმა აჩვენა, რომ სტრესის ქვეშ ყოფნა ამცირებს ნაწლავის მიკრობების რაოდენობას და მრავალფეროვნებას. სცადეთ და გამოიჩინეთ დრო თქვენთვის საინტერესო სიახლეებისთვის, იქნება ეს იოგა, ხატვა თუ კარგი რომანის გადაკითხვა. 

იყავით აქტიური

გამოკვლევებმა აჩვენა, რომ სპორტსმენებს ნაწლავების ბაქტერიები უფრო მეტი აქვთ, ვიდრე არააქტიურ ადამიანებს. ვარჯიშმა შეიძლება გაზარდოს სხვადასხვა ბაქტერიული შტამების დონეები, ამასთანავე ხელი შეუწყოს სტრესის და წონის შემცირებას. 

სწორი კვების როლი კუჭნაწლავის ჯანმრთელობისთვის.

სწორი კვება არის მნიშვნელოვანი, როდესაც ჩვენ ვფიქრობთ ჩვენი ნაწლავის ჯანმრთელობის გაუმჯობესებაზე და წონის დაკლებაზე. აქ მოცემულია რამდენიმე გზა, რომლითაც შეგიძლიათ თქვენი დიეტა უფრო მრავალფეროვანი გახადოთ. 

  • შეზღუდეთ შაქარი და დამუშავებული საკვები. ჭარბი შაქარი თრგუნავს სასარგებლო ბაქტერიებს. დამუშავებული საკვები ხშირად შეიცავს შაქარს, მარილს, ნაჯერ ან ტრანს ცხიმებს, დანამატებს და კონსერვანტებს.
  • მიირთვით ბოჭკოვანით მდიდარი საკვები, როგორიცაა:ბანანი, ვარდკაჭაჭა, ხახვი, ნიორი, პრასი, ისევე როგორც მრავალი სხვა ხილი, ბოსტნეული, თხილეული და მარცვლეული. 
  • მოერიდეთ პროდუქტებს, რომლებიც არომატიზდება და ტკბილდება, რადგან ამან შეიძლება უარყოფითი გავლენა მოახდინოს მათ ეფექტზე. ამის ნაცვლად, აირჩიეთ ბუნებრივი ფერმენტირებული პროდუქტი.
აქვე გთავაზობთ რამდენიმე საუკეთესო პრობიოტიკს:
  • ბუნებრივი იოგურტი, კეფირი
  • Kombucha - ჩაის ფერმენტირებული სასმელი
  • კომბოსტო
  • არაპასტერიზებული ყველი.  

როგორ ეხმარება პრობიოტიკები წონის შემცირებას?

კვლევებმა აჩვენა, რომ პრობიოტიკებმა შეიძლება შეამცირონ სხეულის წონა და ცხიმის მასა ინდივიდუალურად, ასევე გააუმჯობესონ ცხიმის და შაქრის მეტაბოლიზმი. დიეტოლოგები, რომლებიც ურჩევენ პაციენტებს უფრო მეტი ჯანსაღი საკვებს მიირთმევას, უფრო სწრაფად კარგავენ ცხიმს და იძლიერებენ მეტაბოლიზმს ვიდრე იმ ადამიანთა კატეგორია ვინც იშვიათად და დიდი ულუფებით მიირთმევს საკვებს მთელი დღის განმავლობაში.